Monday, November 3, 2008

La la la, hari-hari kerja....

Kerja..... apakah itu? 
adakah punch in pukul 8, punch out pukul 5? 
adakah sekadar goyang kaki, sambil menguap-nguap menahan ngantuk?
rupa-rupanya kerja selepas mempunyai degree tidaklah se"fun" seperti yang disangka-sangka. 
mungkin kita ini terlebih "expectation", mengharapkan sesuatu yang mencabar, jap bukan mencabar tetapi menghasilkan "result" yang bagus. 
aku masih teringat ketika mula2 menjejak ke alam pekerjaan... ketika itu baru masuk semesta kedua atau spring semester time freshman year. Goal aku hanyalah satu, mendapatkan extra money supaya buleh travel time cuti summer nanti.
kemudian saling bertukar-tukar kerja sehinggalah aku stay sebagai tutor selama almost 1 and half years. what I like about being tutor is that you'll feel some sort of success or puas hati andai dpt membantu someone dlm calculus ker or even dlm simple trigonometry. and then they keep asking for me to help them. 
tapi.... bila aku melangkah ke alam pekerjaan yang sebenar, semua itu hanyalah kenangan belaka. until this moment, I have nothing that I can be proud of my work. Almost 292 days since my first day, I don't know what I've been contributing to the company. and yet, I'm still couldn't find the satisfaction utk bekerja. bilakah......
sometimes i'm wondering adakah btulbidang pekerjaan yang aku ceburi ini... entah lah...

6 comments:

padli said...

silap2 ari bulan kite smua join jd cg cam muzem...huhuhuhu...buhsan la kong keje byk x siap!!! ahahaha...aku yg barai...padli senin

alotja said...

tu la piskong... kita serupa.. idup xde wawasan... idup xde objektif.. hard to explain.. tapi aku terus berlari tanpa ada garis penamat.. bak trademark fullhouse 'aja2 fighting'... haha.. xpe2 nant. we'll find something over the rainbow.. :)

pisKonG said...

padli - jd cikgu mcm muzem tue menarik gak. aku mcm nk jadik lecturer jer huhuhuhu....

lot - hahaha.. mmg tkder wawasan.. tp hidup mesti terus kan? bak kata KAMI - hidup ini memang palat, tapi esok masih ada.

alotja said...

weh... update la wey... tulis kisah2 cinta ke.. baru bes.. layan zasss..!!!

alotja said...

apis... ooo.. apis...

sheikh said...

Salaam Hafiz, ko keje kt ne skang nih?